[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Spis treści
O autorce . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Dedykacja . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Przedmowa . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
WIELKA decyzja — interes w studio czy w domu? . . . 25
Rekwizyty, tła i inne . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
2
Technika
28
Znajdź swój styl . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
Styl odróżnia Cię od innych . . . . . . . . . . . . . . . 28
Jaki jest Twój styl? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Mój styl: Portret naturalny . . . . . . . . . . . . . . . . 30
Praca w terenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Piękne światło, potem piękne tło . . . . . . . . . . . . 33
Wybór lokacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Praca w domach klientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Ocenianie światła . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41
Miejsca do wypróbowania . . . . . . . . . . . . . . . . 41
WproWadzenie
Rodzina to kamień węgielny
naszego społeczeństwa
9
Część pieRwsza
podstawy prowadzenia
studia portretowego
1
Narzędzia
14
Technika analogowa kontra cyfrowa . . . . . . . . . . . . 14
Wybór aparatu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
Obiektywy do fotograii rodzinnej . . . . . . . . . . . . . 17
Komputery i przechowywanie . . . . . . . . . . . . . . . 18
Oprogramowanie do edycji zdjęć . . . . . . . . . . . . . . 19
Przetwarzanie plików RAW . . . . . . . . . . . . . . . 19
Retusz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Wyostrzanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Oświetlenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
3
praca z rodzinami
42
Początek relacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
Konsultacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Kwaliikacja klienta . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Informowanie klientów . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
Pobieranie zaliczek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Dzielenie się swoją wizją . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
Fotografowanie pod kątem oczekiwań klienta . . . . . . . 44
3
Część dRuga
Wszystko ma swój czas
prolog
dlaczego (za bardzo)
nie rozmawiamy o ślubach
48
4
początki rodziny
49
Cud życia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
Marketing dla kobiet w ciąży . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Portale społecznościowe i kontakty towarzyskie . . . . .50
Kluby dziecięce i dla matek . . . . . . . . . . . . . . . .50
Usługi dla kobiet w ciąży. . . . . . . . . . . . . . . . . .50
Internetowe portale społecznościowe . . . . . . . . . . .51
Planowanie sesji fotograii ciążowej . . . . . . . . . . . . .51
Ocenianie pragnień klientki . . . . . . . . . . . . . . . .51
Wybór ubrań . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .52
Rekwizyty. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
Lokacja i termin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
Pozowanie odpowiednie dla sylwetki
każdej przyszłej matki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .53
Owijanie, drapowanie i tła . . . . . . . . . . . . . . . . . .54
Obróbka sesji fotograii ciążowej . . . . . . . . . . . . . . .57
Produkty dla przyszłych matek. . . . . . . . . . . . . . . .58
Albumy z podpisami . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
Kolaż zdjęć na płótnie . . . . . . . . . . . . . . . . . . .59
Ogłoszenie o narodzinach dziecka . . . . . . . . . . . .59
Prezentacja sesji ciążowej . . . . . . . . . . . . . . . . . .60
Przedstawianie klientce Planu Dziecięcego . . . . . . . . .61
Fotografowanie narodzin: nisza usługowa . . . . . . . . . .61
5
pierwszy rok życia dziecka
63
Fotograia noworodków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .63
Praca ze świeżo upieczonymi rodzicami . . . . . . . . . .63
Wyposażenie do pozowania i uspokajania noworodków . . 65
Pozowanie noworodka . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66
Rekwizyty, ubrania, czapki, narzutki, koce itp. . . . . . . .69
Specjalne metody edycji zdjęć noworodków . . . . . . . .71
Przedstawianie zdjęć z sesji zdjęciowej noworodka . . . .71
Produkty na bazie portretów ciążowych
i zdjęć noworodków . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .71
Łączenie zdjęć ciążowych i noworodków. . . . . . . . .71
4
Fotografia
rodzinna
Tworzenie Planu Dziecięcego. . . . . . . . . . . . . . . . 73
Produkty Planu Dziecięcego . . . . . . . . . . . . . . . 73
Wycenianie kolekcji Planu Dziecięcego. . . . . . . . . 75
Sprzedaż Planu Dziecięcego . . . . . . . . . . . . . . . 75
Planowanie sesji z pierwszego roku
na bazie kamieni milowych . . . . . . . . . . . . . . . . 76
Trzy do czterech miesięcy: chichoty i gaworzenie . . . 77
Sześć do ośmiu miesięcy: siedzenie i zabawy . . . . . 78
Jedenaście miesięcy do roku: stanie i chodzenie . . . . 79
Album z pierwszego roku . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80
Fotografowanie małych dzieci i przedszkolaków . . . . . 88
Dzieci w wieku szkolnym: najwięcej zabawy! . . . . . . . 90
Sesja na słodką szesnastkę . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
7
portrety rodzinne
92
Marketing przez budowanie relacji . . . . . . . . . . . . . 92
Strony społecznościowe . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
Kartki z życzeniami. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
Biuletyny. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
Coroczne portrety rodzinne . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Sesje „dzień z życia” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
Fotografowanie dużych, rozszerzonych
i wielopokoleniowych rodzin . . . . . . . . . . . . . . . 96
Stroje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Pozowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Mniejsze grupy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
Pozowanie dla rodzin. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Reguła trójkątów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Reguła linii . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Reguła grup . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
Portret naturalny . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
6
sesje typu „wspólne dorastanie”
82
Marketing dla rodziców . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Strony społecznościowe . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Nagrody za polecenia . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Dystrybuowanie materiałów marketingowych . . . . . 83
Plan coroczny: portrety urodzinowe . . . . . . . . . . . . 83
Angażowanie małych dzieci w sesje portretowe . . . . . 84
Fotografowanie rodzeństwa i kuzynów . . . . . . . . . . 86
Tworzenie szczegółowego zapisu dzieciństwa . . . . . . 86
5
Szczególne miejsca na sesje: wycieczki portretowe. . 102
Produkty dla rodzin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
Prezentacja i sprzedaż zdjęć z sesji rodzinnej . . . . . 104
8
portret młodzieżowy
106
Marketing fotograii młodzieży. . . . . . . . . . . . . 106
Tajna broń marketingowa:
przedstawiciel wśród młodzieży . . . . . . . . . . . 108
Uszczęśliwianie rodziców i dziecka . . . . . . . . . . 109
Kreatywne sesje młodzieżowe . . . . . . . . . . . . . .110
Wybór strojów. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .110
Rekwizyty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .110
Lokalizacje do portretów młodzieży . . . . . . . . . . .113
Produkty na bazie fotograii młodzieżowej . . . . . . .113
Sesja prezentacyjna i sprzedaż . . . . . . . . . . . . . .114
9
Nieustający marketing partnerski
115
Obecność w Internecie, blogi i sieci społecznościowe . .115
Wydarzenia dla rodzin. . . . . . . . . . . . . . . . . . .119
Przyjęcia portretowe . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .119
Coroczne promocje. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
Działania charytatywne . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
podSumoWanie
Co dalej
123
dodatek
sklepy
125
Szablony projektów . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Muzyka bez opłat licencyjnych . . . . . . . . . . . . . 125
Operacje. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Oprogramowanie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Blogi, strony internetowe itp. . . . . . . . . . . . . . . 125
Rekwizyty i tła do fotograii . . . . . . . . . . . . . . 125
Sklepy z produktami i laboratoria . . . . . . . . . . . 125
Fora i blogi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 125
Automatyczne usługi wysyłania kartek i prezentów . . 125
6
Fotografia
rodzinna
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Podobne
- Strona startowa
- Christina Dodd - Akademia Guwernantek 06 - Oblubienica, Akademia guwernantek(1)
- Christina Dodd - Akademia Guwernantek 04 - Szalone marzenia, Akademia guwernantek(1)
- Christina Dodd - Akademia guwernantek 05 - W twych ramionach, Akademia guwernantek(1)
- Christiane F - My, E-booki i książki, Książki
- Christopher Hyde - Plan Maxwella, książki, książki
- Christopher S. DeRosa - Political Intrination in the U.S. Army from World War II to the Vietnam War (2006), Książki USA
- Christie Agata - Dom przestepcow, e-books, e-książki, ksiązki, , .-y
- Christie Agatha - Przyjdz i zgin, e-books, e-książki, ksiązki, , .-y
- Christmas on Crack - Carlton Mellick III (Editor), ebook, ebook.1400, Temp 1
- Christine Feehan- Mroczna Seria 04 - Mroczna magia, dla mlodziezy
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- nslf2.xlx.pl